

Икономика
МДМТ-Тремол предпочитан партньор за Касови апарати и фискални системи
Кое прави МДМТ-Тремол предпочитан партньор в обслужването на Касови апарати и фискални системи?
*Платена публикация*
През последните няколко години МДМТ – оторизиран търговски, фискален и сервизен център на Тремол в регион Габрово, все по-бързо и уверено разширява пазарния си дял и доказва стабилността си. Все повече търговски обекти търсят съдействие от компанията за цялостно фискално оборудване, системи за управление и контрол на бизнеса, съвременни средства за комуникация между звената (подаване на поръчки от сервитьор към кухня чрез мобилни устройства тип таблет) и др. Голяма част от туристическите обекти в региона се обръщат към фирмата със запитвания и търсят професионален съвет за модернизиране на техническото си оборудване, изграждане на електронни заключващи системи, осигуряване контрол на достъпа на персонала до различни зони в обекта и др.
За мнозина е изненадващо как извън всяка комерсиална логика, фирма, която предлага фискален продукт само на един производител (Тремол) и една софтуерна компания (Мистрал), в относително затворен икономически район успява да постигне такива резултати и сериозна репутация.
Отговорът на компанията е изключително обоснован и логичен:
Когато МДМТ избира продуктите, които ще предлага се води от 1 принцип: „Кое е най-доброто за клиента? Кое е достатъчно качествено, надеждно и удобно за него?“
Така проучвайки техническите параметри и надеждността на наличната на пазара техника, МДМТ избира устройствата и марката, които отговарят на критериите на клиентите и работи само с тях- познава ги в дълбочина и осигурява пълно техническо обслужване, в собствения си сервиз. А това спестява време и средства на клиентите. Затова и МДМТ като единствен фискален център на Тремол в региона има право да сменя фискална памет на касов апарат и го прави в рамките час, независимо от това с коя фирма клиентът има договор за годишно обслужване.
Водени от принципа за осигуряване на най-доброто, МДМТ винаги мисли и в посока как да добави стойност към бизнеса на своите клиенти, какво може да оптимизира техните разходите и повиши приходите от дейността им. Затова, след тестове на различни продукти, фирмата започва да предлага и софтуер за управление и контрол на бизнеса отново само на една компания – „Мистрал“. Днес все повече клиенти ползват различните версии на програмата спрямо типа на обекта (заведение/ хотел/ магазин). Справките, които софтуерът предлага подпомагат бизнеса като показват реална статистика за дейността, търсенето, нивата на печалба, продуктите/услугите, които не носят приходи и следва да се заменят с други, както и определят приноса на всеки служител към резултатите на фирмата.
Познаването на нуждите и критериите на клиентите, изцяло изчистената концепция за марка и предлагането на доказал се продукт може да са предпоставка, но не и достатъчна причина за успех. Важни са също качеството на сервизното оборудване, с които разполага фирмата, бързината на действие (ремонтите се извършават в собствения сервиз на МДМТ), съотношението цена-качество, гъвкавият начин на работа (опциите за обслужване на място или дистанционно, както и наличието на различни планове за сервизни договори, съобразени с нуждите на клиента).
Онова, обаче, което прави фирмата специална за клиентите е отношението и качеството на обслужване, а това МДМТ постига с непрекъснато развитие на знанията и компетенциите на своя екип.
Работното време на търговския и сервизен център на МДМТ е от понеделник до петък от 9:00 – 18:30ч., събота от 10:00-14:00ч., а адресът на фирмата – гр. Габрово, ул. „П. Каравелов“ No 3 (срещу касите на енергото).
Повече информация можете да получите на www.mdmt.bg и fb: www.facebook.com/MDMTSERVICE.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Икономика
Ученици от СУ „Васил Левски“ преминаха обучение „Млади предприемачи“

Ученици от 11 и 12 клас на СУ „Васил Левски“ – Севлиево взеха участие в двуседмично обучение по предприемачество под наслов „Млади предприемачи“, което имаше за цел да подпомогне младите хора в кариерното им ориентиране и изграждането на лични и бизнес умения.
В рамките на обучението участниците се запознаха с възможностите на международната проектна платформа Career4EU, която предоставя ценни ресурси за диагностика на личните таланти, формулиране на кариерни цели и придобиване на знания в различни сфери на предприемачеството.
Обучението беше структурирано в две фази – присъствена (4 часа) и онлайн самостоятелна (8 часа), като учениците имаха възможност да преминат през учебните модули „Диагностика на таланта“ и „Семинар на основателя“. Те разработиха и представиха собствени бизнес идеи, като акцентът беше върху тяхното представяне чрез метода „Elevator Pitch“ – кратка и въздействаща презентация, която трябва да грабне вниманието на потенциални инвеститори за минимално време.
Участниците демонстрираха иновативно мислене, социална ангажираност и екологична насоченост в своите проекти, като представянето на идеите имаше и състезателен характер. Най-добрите презентации бяха оценени от самите участници, а победителите в двете групи получиха награди от организаторите: ЕВРОПА ДИРЕКТНО Габрово при Габровската търговско-промишлена палата и ЦПЛР „Кариерно ориентиране – Габрово“.
Освен това, ученици с изключителни презентационни умения също бяха отличени и наградени. Всички участници получиха сертификати за успешно преминатото обучение, което им предостави безценни знания и умения за тяхното бъдещо развитие.
Международната платформа Career4EU продължава да бъде ценен инструмент за младите хора, които искат да изградят своето професионално бъдеще и да реализират своите предприемачески идеи.

Икономика
5% отстъпка от данъка, ако бъде платен до края на март


Остават четири дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация. За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 31 март, да внесат до тази дата целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката, и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.
Потребителите могат да проверят онлайн за наличието на стари задължения, преди да заявят ползването на данъчната отстъпка. В офис на НАП Габрово от началото на годината са издадени 1 171 персонални идентификационни кода /ПИК/, а през цялата 2024 година, 3 277 клиенти са получили своя код. Наблюдава се повишен интерес към електронните услуги, предлагани от НАП, чрез използване на ПИК.
Над 6 513 годишни данъчни декларации за доходи придобити през 2024 г. от физически лица, са подадени до момента в офис на НАП Габрово от началото на данъчната кампания – 10 януари, като над 80% от тях са подадени по електронен път – с електронен подпис и ПИК.
Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП , достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП). Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2024 година доходи от трудови правоотношения; граждански договори (хонорари); от наем и други доходи, облагаеми с данък върху общата годишна данъчна основа, платците, на които са юридически лица; доходи за получени субсидии от Държавен фонд „Земеделие“; данни за направените лични вноски за осигурителен стаж при пенсиониране; получени суми от наложени платежи от продажби в Интернет и информация за продажба на моторни превозни средства, които са били собственост на декларатора по-малко от 12 месеца, както и данни за ползваните чрез работодател данъчни облекчения.
Информация за получените доходи е отразена в съответните приложения на декларацията , която се намира в рубрика „ Подоходни данъци “ в е-портала на приходната агенция. От миналата година във формуляра са въведени и данни за изплатени необлагаеми доходи и/или доходи, облагаеми с окончателен данък по чл. 38 от ЗДДФЛ, които гражданите могат да декларират по желание в Приложение № 13.
Преди да потвърдят попълнената декларация е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я подадат. Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2025 г. Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в офис на НАП или в някои пощенски станции, където директно ще бъде издаден входящ номер.
Информация за попълване и подаване на данъчни и осигурителни декларации и внасяне на суми към бюджета може да получите от сайта на НАП – https://nra.bg/ , в YouTube канала на приходната агенция или на телефони: 0700 18 700; 02/9859 6801 на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор.


Икономика
От 1 април минималната здравна вноска за безработните става 43,08 лв. месечно


От 1 април 2025 г. хората, които сами внасят задължителните си здравноосигурителни вноски (например трайно безработни, които не получават обезщетение за безработица и не се осигуряват от държавата и др.) и не упражняват трудова дейност като самоосигуряващи се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване, дължат месечно не по-малко от 43,08 лева.
От първия ден на април е увеличен минималният месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица от 933 на 1077 лв. Според Закона за здравното осигуряване, неосигурените на друго основание се осигуряват върху доход, не по-малък от половината от минималния месечен доход за самоосигуряващите се лица. Така здравноосигурителната вноска за тях се изчислява в размер на 8% върху месечен осигурителен доход не по-малко от 538,50 лв. и не повече от 4130 лв. месечно.
Срокът за внасяне на тези вноски е до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят. Здравната вноска за месец април 2025 г. трябва да се внесе най-късно до 25 май 2025 г. или първият работен ден. Всички, за които възниква задължение сами да внасят здравноосигурителните си вноски, подават в НАП декларация Образец № 7, припомнят още от приходната агенция. Тя се подава електронно с персонален идентификационен код /ПИК/ на НАП или КЕП, чрез Портала за електронни услуги или в офис на приходната агенция, в срок до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който е възникнало задължението за внасяне на здравноосигурителните вноски.
Здравноосигурителните права на гражданите, които се осигуряват за своя сметка, се прекъсват, ако не са внесени повече от три дължими месечни вноски за период от 36 месеца. Прекъснатите здравноосигурителни права се възстановяват, при условие че се заплатят всички дължими здравноосигурителни вноски за последните 60 месеца. Правата се възстановяват от датата на заплащане на всички дължими здравноосигурителни вноски за този период.
Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски, чрез електронната услуга на НАП, която е със свободен достъп в Портала на НАП. Справка за здравния статус клиентите на администрацията могат да направят и на телефон: 0700 18 700 /на цена, съгласно тарифата на съответния оператор/. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. Тя дава данни за месеците с внесени здравноосигурителни вноски и за времето без данни за здравно осигуряване. Справката за здравен статус по телефона работи 7 дни в седмицата, 24 часа на ден.


-
Културапреди 6 дни
Именуват зала в ХГ „Христо Цокев“ на Дора Бонева
-
Новинипреди 5 дни
Пети мандат доверие за председателя на НЧ „Развитие-1870” Данаил Лалев
-
Новинипреди 5 дни
„Ковачите“ посрещат дубъла на ЦСКА
-
Кримипреди 4 дни
Изгоря покривът на Тревненската школа
-
Кримипреди 5 дни
Голямо количество контрабанден тютюн бе иззет при акция
-
Любопитнопреди 6 дни
Конкурс за детска рисунка на тема „Вълшебен свят“
-
Новинипреди 4 дни
Правителството ще рестартира проекта по изграждане на тунел под Шипка
-
Новинипреди 4 дни
НГПИ „Тревненска школа“ ще поиска помощ от Междуведомствената комисия