Свържи се с нас

Новини

Отворени са ценовите оферти за първите 76 км от AM от Русе до Велико Търново

Published

on

Отворени са ценовите оферти на допуснатите кандидати в обществената поръчка за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата „Русе – Велико Търново“. Тръжната процедура е в две обособени позиции.

В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължината малко над 40 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе – Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Велико Търново. Три са отворените ценови оферти за позиция 1. Те са на:

·        ДЗЗД „ХЕМУС-16320“, с участници: „Инфра Експерт“ АД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД и „Трансконсулт-22“ ЕООД – 876 525 100,64 лв.;

·         „ХВП – ЯБЛАНИЦА“ ДЗЗД, в което са: „Хидрострой” АД, „ВДХ” АД и „Пътстрой Бургас” ЕООД – 927 033 586,80 лв.;

·        ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“, с участници: „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Пътпроект 2000“ ООД – 985 106 768,65 лв.

В обособена позиция 2 е обходът на Бяла, с дължина малко над 35 км. Той ще започва непосредствено след пътния възел с път І-5 Русе-Бяла и ще завършва след пътния възел с път I-3 Гара Бяла – Плевен. Три са отворените ценови оферти за позиция 2. Те са на:

·        ДЗЗД „ХЕМУС-16320“, с участници: „Инфра Експерт“ АД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД и  „Трансконсулт-22“ ЕООД – 762 914 306,01 лв.;

·        „ХВП – ЯБЛАНИЦА“ ДЗЗД, в което са: „Хидрострой” АД, „ВДХ” АД и „Пътстрой Бургас” ЕООД – 709 025 644,85 лв.;

·        ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“,с участници: „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Пътпроект 2000“ ООД – 660 425 563,84 лв.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“ да бъде включен за финансиране от програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе – Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя на две в посока Прохода на Републиката и прохода „Шипка“.

Обществената поръчка е обявена въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения – 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла – Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе – Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

Изграждането на автомагистралата от Русе до Велико Търново е сред приоритетните обекти. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места. АМ „Русе – Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна – Севлиево – Велико Търново – п. в „Белокопитово“ на АМ „Хемус“, с път I-3 Гара Бяла – Плевен – Коритна – Ботевград и бъдещия участък от АМ „Хемус“ край Велико Търново.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Магистър на ТУ – Габрово е новият директор на РИОСВ

Published

on

Инж. Станислав Станчев е новият директор на РИОСВ-Велико Търново. Считано от 7 април 2025 г. той е назначен със заповед на министъра на околната среда и водите.

Инж. Станчев е дългогодишен служител на инспекцията. През 2005 г. започва работа като експерт в отдел „Управление на отпадъците и опазване на почвите“, от 2014 г. е негов началник, а от 2022 г. е началник на отдел „Контролна дейност“.

Роден е във Велико Търново. Завършва специалност „География“ във ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ и магистърска програма „Екология и опазване на околната среда“ в Технически университет – Габрово.

Женен, с две деца.

Зареди още

Култура

Млада габровска авторка ще представи дебютния си роман

Published

on

Предстои ново интересно събитие в РБ „Априлов-Палаузов“. На 9 април, сряда, от 17.15 часа ще започне срещата с Ваня Бойчева – млад човек от Габрово, влюбен в книгите съвременен автор с категорична заявка за литературен успех и в бъдеще. Тя е родена, живее и работи в Габрово.

Ваня Бойчева споделя, че нищо в живота не е случайно – върволица от дребни на пръв поглед случки я отвежда до срещата й с нейната любима писателка Даян Шаер, гостувала на габровската четяща публика, автор на популярните заглавия „Има ли места в Рая“, „Дъщерята на времето“, „Да откраднеш сърцето на дявола“, „Вдовицата на времето“, „Събуди твореца в теб“ и най-новият й роман „Любовта отзад напред“, с който габровци ще се срещнат на 10 април 2025 година, отново в библиотеката.

Точно Даян Шаер е човекът, който с професионализъм и вяра оказва нужната подкрепа на Ваня Бойчева и я подтиква категорично към издаването на нейния дебютен роман – „Грехът на монаха“, получил вече признание и популярност сред мнозина.

Ваня благодари и на други двама творци на полето на книгата днес – Боян Боев, авторът на „Сайбиева невеста“, „Последна молитва“ и др., и на Соня Хачикян, създателят и управител на книгоиздателство „Лемур“, чрез което „Грехът на монаха“ идва „на бял свят“ през ноември 2024 година. Ваня Бойчева пише своя роман в продължение на повече от две години. Художествен редактор и издател на книгата е Даян Шаер.

Една мисъл се появява у Ваня още в началото на писателския процес и бързо се превръща в решение – нейната първа книга да бъде с благотворителна кауза – по-голямата част от събраните от продажбите суми ще бъдат дарени за възстановяване на нуждаещи се от това православни храмове по българските земи.

Ваня Бойчева подкрепя по този начин и реализацията на проекта на Радослав Първанов, наречен „Счупената вяра“, откъдето идва идеята да започне този мащабен процес по даряване нов живот на знакови за българската история и народност християнски храмове.

Първите средства от продажбата на книгата „Грехът на монаха“ ще бъдат дарявани за възстановяването на църквата „Св. Йоан Рилски“ в с. Горни Угорелец, община Севлиево.

Зареди още

Култура

Книгата „Царска България“ ще бъде представена в Дряново

Published

on

Исторически музей – Дряново ще бъде домакин на представянето на книгата „Царска България (1879–1946). Българският владетелски двор (личности, длъжности, биографии)” с автори проф. дин Петър Стоянович и доц. д-р Ивайло Шалафов. Събитието ще се състои на 10 април, четвъртък, от 17.30 часа в Залата за временни изложби в експозиция „Кольо Фичето“ на Исторически музей – Дряново.

Монографията разглежда важен и често пренебрегван период от българската история – времето на Царска България. Темата за монархическата институция в страната постепенно преодолява дългогодишната си табуираност и започва да се утвърждава като значим елемент от съвременната българска историография. След 1989 г. интересът към този исторически пласт нараства, а последното десетилетие бележи задълбочено внимание и нови изследвания.

Книгата на проф. дин Петър Стоянович и доц. д-р Ивайло Шалафов има за цел да систематизира знанията за българския владетелски двор, да представи личностите, институциите и функциите му в периода 1879–1946 г., както и да провокира дискусия относно значението и наследството на Царска България.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица