Свържи се с нас

Новини

Институциите призовават: Използвайте онлайн услуги!

Published

on

Във връзка с обявеното, с Решение от 13 март на Народното събрание на Република България, извънредно положение и Заповед на министъра на здравеопазването и с оглед предотвратяване разпространението на COVID – 19, местните общински администрации, както и териториални структури отправиха апел към гражданите да се въздържат от лично посещение в офисите на институциите, да използват електронни канали за комуникация, освен в случаи на реална неотложност.

Всички административни услуги, извършвани от Областна администрация – Габрово могат да бъдат заявени по електронен път оттук. Електронните услуги, могат да бъдат заявявани чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.

Заявяване, плащане и получаване на електронна услуга може да бъде извършено чрез електронните услуги, достъпни на официалните интернет страницата на Община Габрово, Община Севлиево, Община Дряново и Община Трявна.

Всеки, който разполага с ПИК или електронен подпис, може да ползва всички предоставяни от НАП електронни услуги. Всички данъчни и осигурителни декларации и справки, както и плащания към бюджета, могат да бъдат извършени онлайн без необходимост от посещение в офиса на НАП на ул. „Радецка“11.

Информация за данъчно-осигурителните изисквания можете да се получи на информационния телефон на агенцията – 0700 18 700 или по имейл на електронните адреси за контакт в сайта на институцията.

Заявления, жалби и други документи във връзка с парични обезщетения, помощи, пенсии, гарантирани вземания и издаване на документи от Осигурителния архив на НОИ се подават по електронен път, по реда на Закона за електронното управление, с КЕП /квалифициран електронен подпис/ или с ПИК /персонален идентификационен код/ или чрез лицензиран пощенски оператор.

В приемните на НОИ се преустановяват консултациите, като такива се предоставят на единния телефонен номер 0 700 14 802. Лицата, които по уважителни причини не са могли да подадат съответните документи по реда на т. 3, могат да ги подадат в срок до 14 дни след отмяната на извънредното положение, като тези документи ще се считат за подадени в срок, респ., подадени в първия ден от срока на извънредното положение.

Агенция за социално подпомагане (АСП) също препоръчва териториалните дирекции на АСП да се посещават при неотложност и напомня, че гражданите имат възможност да заявяват административни услуги по електронен път, които са достъпни оттук.

Заявления-декларации за отпускане на различни социални плащания могат да се подават и чрез лицензиран пощенски оператор. Подробна информация може да бъде получена на обявените телефонни номера на всички дирекции „Социално подпомагане“ в страната.

От сектор „Пътна полиция“ информират, че срокът за извършване на пререгистрация при промяна на данните на превозно средство, на което е монтирана газова уредба, позволяваща работа на двигателя с втечнен нефтен газ или сгъстен природен газ е до 3 години от първоначалната проверка на уредбата.

В случаите, при които този 3-годишен срок е изтекъл, се определя допълнителен срок до 31 май 2020 година, в който свободно ще можете да изпълните задълженията си като собственици на превозни средства.

В Служба по геодезия, картография и кадастър (СГКК) също се отменя приемното време за граждани. Клиентите на Агенция по геодезия, картография и кадастър (АГКК) могат да осъществяват връзка на телефоните обявени на www.cadastre.bg в часовете и деня, обявени за прием, а информация за документи по преписки може да бъде получена на посочен от тях e-mail адрес.

Агенцията по заетостта въвежда временно допълнителни мерки при обслужването на различните групи клиенти на бюрата по труда. Ограничават се срещите от типа „лице в лице” с търсещи работа лица, регистрирани в бюрата по труда, чрез разсрочване и отлагане за м. април на планираните до края на м. март срещи с трудовия им посредник.

Въвеждат се мерки и при регистрация на търсещи работа лица на място в бюрото по труда или съответния филиал. Лицата, които желаят да се регистрират като търсещи работа и имат профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), могат да подават заявление-декларация по електронен път. Всички необходими документи са достъпни оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Новини

Магистър на ТУ – Габрово е новият директор на РИОСВ

Published

on

Инж. Станислав Станчев е новият директор на РИОСВ-Велико Търново. Считано от 7 април 2025 г. той е назначен със заповед на министъра на околната среда и водите.

Инж. Станчев е дългогодишен служител на инспекцията. През 2005 г. започва работа като експерт в отдел „Управление на отпадъците и опазване на почвите“, от 2014 г. е негов началник, а от 2022 г. е началник на отдел „Контролна дейност“.

Роден е във Велико Търново. Завършва специалност „География“ във ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ и магистърска програма „Екология и опазване на околната среда“ в Технически университет – Габрово.

Женен, с две деца.

Зареди още

Култура

Млада габровска авторка ще представи дебютния си роман

Published

on

Предстои ново интересно събитие в РБ „Априлов-Палаузов“. На 9 април, сряда, от 17.15 часа ще започне срещата с Ваня Бойчева – млад човек от Габрово, влюбен в книгите съвременен автор с категорична заявка за литературен успех и в бъдеще. Тя е родена, живее и работи в Габрово.

Ваня Бойчева споделя, че нищо в живота не е случайно – върволица от дребни на пръв поглед случки я отвежда до срещата й с нейната любима писателка Даян Шаер, гостувала на габровската четяща публика, автор на популярните заглавия „Има ли места в Рая“, „Дъщерята на времето“, „Да откраднеш сърцето на дявола“, „Вдовицата на времето“, „Събуди твореца в теб“ и най-новият й роман „Любовта отзад напред“, с който габровци ще се срещнат на 10 април 2025 година, отново в библиотеката.

Точно Даян Шаер е човекът, който с професионализъм и вяра оказва нужната подкрепа на Ваня Бойчева и я подтиква категорично към издаването на нейния дебютен роман – „Грехът на монаха“, получил вече признание и популярност сред мнозина.

Ваня благодари и на други двама творци на полето на книгата днес – Боян Боев, авторът на „Сайбиева невеста“, „Последна молитва“ и др., и на Соня Хачикян, създателят и управител на книгоиздателство „Лемур“, чрез което „Грехът на монаха“ идва „на бял свят“ през ноември 2024 година. Ваня Бойчева пише своя роман в продължение на повече от две години. Художествен редактор и издател на книгата е Даян Шаер.

Една мисъл се появява у Ваня още в началото на писателския процес и бързо се превръща в решение – нейната първа книга да бъде с благотворителна кауза – по-голямата част от събраните от продажбите суми ще бъдат дарени за възстановяване на нуждаещи се от това православни храмове по българските земи.

Ваня Бойчева подкрепя по този начин и реализацията на проекта на Радослав Първанов, наречен „Счупената вяра“, откъдето идва идеята да започне този мащабен процес по даряване нов живот на знакови за българската история и народност християнски храмове.

Първите средства от продажбата на книгата „Грехът на монаха“ ще бъдат дарявани за възстановяването на църквата „Св. Йоан Рилски“ в с. Горни Угорелец, община Севлиево.

Зареди още

Култура

Книгата „Царска България“ ще бъде представена в Дряново

Published

on

Исторически музей – Дряново ще бъде домакин на представянето на книгата „Царска България (1879–1946). Българският владетелски двор (личности, длъжности, биографии)” с автори проф. дин Петър Стоянович и доц. д-р Ивайло Шалафов. Събитието ще се състои на 10 април, четвъртък, от 17.30 часа в Залата за временни изложби в експозиция „Кольо Фичето“ на Исторически музей – Дряново.

Монографията разглежда важен и често пренебрегван период от българската история – времето на Царска България. Темата за монархическата институция в страната постепенно преодолява дългогодишната си табуираност и започва да се утвърждава като значим елемент от съвременната българска историография. След 1989 г. интересът към този исторически пласт нараства, а последното десетилетие бележи задълбочено внимание и нови изследвания.

Книгата на проф. дин Петър Стоянович и доц. д-р Ивайло Шалафов има за цел да систематизира знанията за българския владетелски двор, да представи личностите, институциите и функциите му в периода 1879–1946 г., както и да провокира дискусия относно значението и наследството на Царска България.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица