

Новини
Петър Курумбашев: Предложеният от ЕК „Пакет за мобилност“ слага край на идеята за общ пазар
„Оставам с впечатлението за протекционистки мерки там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа“, смята евродепутатът
„В държавите членки, където е либерализиран пазарът на автобусни превози или се предвижда бъдеща либерализация, да се запази практиката печеливши превози да могат да субсидират губещи, тъй като иначе има риск големи международни компании да дойдат на българския пазар, да вземат печелившите линии, а губещите да останат за нашите превозвачи. Това би означавало българските компании да бъдат субсидирани от общините или от държавата. От друга страна, предлагам либерализацията на вътрешните автобусни превози да не се прилага в държавите, където се прилага европейското законодателство за възлагането на обществени поръчки по отношение на вътрешните превози“.
Това каза Петър Курумбашев, член на Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент (СиД), по време на организирана от него дискусия по предложението на Европейската комисия за промените на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във вторaта част на „Пакет за мобилност“. Събитието беше организирано съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура /ФБТИ/ със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи /ФНТС/.
Курумбашев, който е заместващ член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км., да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Предложението на българския евродепутат е да няма такъв праг от 100 км., тъй като в държава като Белгия, например, 100 км. е международен превоз, а в държави като България и Испания 100 км. е много малко разстояние. Смятам, че правото на избор трябва да се остави на държавите членки.
Евродепутатът каза още, че е редно да се прилагат едни и същи правила в ЕС, които да важат за различните видове транспорт.
„Не е възможно да въвеждаме противоречиви практики с двата пакета за мобилност. В пакета „Мобилност 1“ ние забраняваме либерализацията за камионния транспорт, а в пакет „Мобилност 2“ продължаваме с либерализацията в областта на автобусите. В първия пакет искаме да забраним каботажа, защото смятаме, че е лош за камионите, във втория пакет смятаме, че трябва да разрешим каботажа над 100 км. В пакет „Мобилност 1“ искаме да приложим директивата за командироването на работници по отношение на камионния транспорт, в пакет „Мобилност 2“ искаме да не прилагаме тази директива. Оставам с впечатлението за много разнороден и разнообразен подход на Европейската комисия, с който тя едва ли би искала да бъде запомнена – протекционизъм там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа.
Логиката би трябвало да е точно обратната – при камионния транспорт говорим за бизнес и няма нищо по-нормално от това, секторът да бъде либерализиран и да се развива в условията на нормална конкуренция. При автобусния транспорт – напротив – говорим и за социална услуга. Говорим за това, че не можем да позволим по-отдалечени или малки населени места да останат без транспорт просто защото тези линии са не толкова печеливши и – съответно – не представляват интерес за автобусните компании. Не може либерализацията да означава, че просто всеки ще вземе онова, от което има интерес.“
Курумбашев поясни и че има предложение за създаването на регулаторен орган в сектора, който да бъде или част от съществуващ, или изцяло новосъздаден орган. „Аз предлагам, тъй като в някои държави вече съществуват регулации в тази област, да оставим свободата на всяка държава членка да реши дали досега съществуващите органи да решават тези въпроси (както с цената на превоза, както с продължителността на договорите и решенията за това дали една международна линия не убива, например, една вътрешна линия), или да създаде нов регулатор. Не смятам, че това трябва да бъде универсално задължение, наложено на всяка държава“, каза той.
В срок до 1 октомври българският евродепутат ще внесе в транспортната комисия на ЕП предложенията си за изменения на текстовете, заложени от Европейската комисия. Гласуването ще се проведе към края на месец ноември тази година.
Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730
Новини
Правителството ще рестартира проекта по изграждане на тунел под Шипка

Правителството ще рестартира проекта по изграждане на тунел под Шипка и отвеждащата към него инфраструктура, защото проектът е важен за всички. Това каза вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев по време на днешния парламентарен контрол в отговор на въпрос от парламентарната група на „ДПС-Ново Начало“ за степента на изпълнение на проекта на тунел под връх „Шипка“ и какви действия и срокове има предвидени за подготовката на инфраструктурата от южната страна на Стара планина при Казанлък. Новината съобщи БТА.
„Реалистичният план за тази година е от северна страна да бъде изградена голяма част от трасето, което води до тунела. Същевременно от критична важност е да текат мероприятия от юг, като за мен на първо място тук е проектиране и изграждане на обхода на гр. Казанлък“, отговори вицепремиерът Дончев.
Той определи като необходимо организирането на срещи между представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенция „Пътна инфраструктура“ и всички общини по трасето на Коридор номер 9. Тук той обърна специално внимание и на необходимостта от извеждане на трафика извън Севлиево, през чиито централни части днес минава републиканското трасе.
„Трябва да мислим за всяко населено място на трасето на Коридор номер 9. Срещата е необходима и тя трябва да се проведе“, заяви той.
Вицепремиерът Дончев определи последните 4 години като не добри за проекта за тунел под Шипка.

Новини
НГПИ „Тревненска школа“ ще поиска помощ от Междуведомствената комисия

Националната гимназия за приложни изкуства „Тревнeнска школа“ ще търси помощ от Междуведомствената комисия по бедствия и аварии за възстановяване на щетите, нанесени след огромния пожар, който се разрази тази нощ в учебното заведение. Това стана ясно на извънреден щаб, който бе свикан днес.
„Към момента е събран щаб заедно с директора на РУО – Габрово, Областен управител на област с административен център Габрово, директорите на пожарните в Габрово и Трявна, началника на РУ на МВР в Трявна, мина и техническо лице от Общината да извърши оглед на мястото със съдействието на пожарната, обаче се установява, че не може да се направят временни мерки по укрепване на покрива. Вариантът е да се осигурят средства по спешност, по нов проект, за възстановяване на покрива. Тук е ролята на държавата“, коментира кметът на Трявна Денчо Минев, който от получаване на сигнала оказва помощ на терен, съдействие и съпричастност към нещастния инцидент, сполетял училището с отколешни традиции в града.
Вследствие на пожара са унищожени 722 кв. м. от покривната конструкция, заедно с пет ателиета на третия етаж. Общежитията не са засегнати. Според първоначални данни, най-вероятно, огънят е тръгнал от компютърен кабинет с 3D принтери на третия етаж.
„Учебният процес най-вероятно ще продължи. Теоретичната част в Основното училище в Трявна, а практическата част и общежитието, се надяваме, че ще се изпълняват тук в училището, така че да може да не се нарушава този учебен процес“, допълни още директорът на гимназията Орфей Миндов.

Крими
Изгоря покривът на Тревненската школа


Покривът на Националната гимназия за приложни изкуства “Тревненска школа” изгоря при голям пожар. Инцидентът е станал тази нощ, информираха от РДПБЗН – Габрово.
Сигналът за разразилата се огнена стихия бил подаден малко след 03.00 часа. Училището се намира на ул. „Ангел Кънчев“ в Славейковия град.
При пожара са нанесени материални щети, като за щастие няма пострадали хора. Децата от общежитието са били своевременно евакуирани.
За овладяването на пламъците са участвали 5 противопожарни автомобила и общо 15 пожарникари от РСПБЗН – Трявна , РСПБЗН – Габрово и екип доброволци към Община Трявна.
Всички 17 ученици от общежитието на Тревнeнската школа са били настанени в сградата на Община Трявна. Осигурена им е храна и вода.

По думите на директора на училището Орфей Миндов, най-вероятно, пламъците са тръгнали от компютърен кабинет, като децата от общежитието своевременно са уведомили учителя на смяна.

Кметът на Трявна Денчо Минев също пристигна на място през нощта, за да се запознае със ситуацията. Изгоряла е две трети от покривната конструкция, като са засегнати и част от кабинетите на третия етаж, без общежитието.

Разследват се точните причини за възникването на пожара. Учебният процес е преустановен поне за 2 седмици, добави още Орфей Миндов, като ще се премине на онлайн обучение.

И към момента, на място, продължава работата на полиция и пожарна. Движението в района се регулира.
*Снимки: Община Трявна.

-
Културапреди 6 дни
Три музея представят изложба, посветена на градския бит
-
Любопитнопреди 6 дни
„Семе българско“ ни среща с 11 съвременни будители
-
Културапреди 6 дни
Биляна Пулийска гостува в Габрово с „Ти, моето сбъднато желание“
-
Културапреди 4 дни
Дряново посреща изложбата „Майстори на рисунката“
-
Любопитнопреди 4 дни
Как да направиш стаята си като излязла от списание?
-
Новинипреди 6 дни
„Янтра“ постигна важна победа при гостуването си на „Фратия“
-
Кримипреди 5 дни
Извършителят на жестокото убийство в Трявна остава в ареста
-
Културапреди 3 дни
Именуват зала в ХГ „Христо Цокев“ на Дора Бонева