Свържи се с нас

Любопитно

Хората с пари

Published

on

Коиса хората с пари и как харчат? Едва ли някой може да отговори на този въпрос, затова и нашият отговор няма да включва 100% от случаите, а и винаги е в сила уговорката, че към всяка тема има поне още няколко гледни точки.

Да започнем с малко изненадващия факт, че хората с много пари у нас не са по-малко. Ниският стандарт на една държава не означава липса на богати, а наличието на много бедни. Това е и една от причините богатите хора в България да живеят в изолация – те не могат да се смесват с много бедните, които са огромната маса. Освен това произходът на парите им, множеството ангажименти и начинът на живот често не им позволява публична поява. Тяхното отсъствие от общественото пространство на практика ги прави никои, въпреки сериозните им средства.Те не могат да са пример и образец, не могат да бъдат дори обект на завист и подражание, защото никой никога никъде не ги вижда. Дефакто те не съществуват за друг, освен за тесния си кръг от няколко човека. Не съществуват и за пазара на България– пазаруват само от най-луксозните улици в Европа.

Как купуват: Изборът рядко зависи от тях самите, въпреки че притежават силата на парите. Нивото им ги задължава да купуват марки – символи на лукса при това само бутикови серии, защото се гнусят от факта, че същата риза може да носи и някой плебей. Лишени са от удоволствието да експериментират и откриват. Често са жертва на находчивите и добре обучени консулултанти, които успяват да ги убедят, че не биха могли да живеят безчантичката със златен синджир за 2000 долара ипалтенцетоот опашки на невестулки за 40 000.

Може да звучи парадоксално, но по отношение на пазара прослойката на най-богатите има нещо общо с прослойката на бедните. В единия случай е налице свръхпретенциозност, която изисква лукс, нерентабилен за малките мащаби на България. Във втория случай е нa лице свръхнепретенциозност – тук единственият критерий е продуктът да е евтин, без оглед на качеството.

Как купуват: Магазинът трябва да е неугледен, за да не се чувстват неловко и задължително облепен с надписи „Намаление”. Мразят консултантите. Често купуват по много с идеята, че спестяват от промоциите,но по-късно се оказва, че повечето „намалени” стоки всъщност не им вършат работа. Почти нямат дреха без надпис с големи букви на престижна марка. Често твърдят, че „модата се връща” и използват връхни дрехи от времето, когато са били гимназисти. Смятат, че анцунгът е подходящо облекло и за разходка в парка, и за мола, и за парти. Любими материи: трико, полиестер и изкуствена кожа.

В България освен тези много богати и онези много бедни има и една средна прослойка. Това, което се опитваме да ви кажем,е, че тя съществува и тези хора са любими не само на търговците. Това са специалисти на добри позции, дребни и средни предприемачи, мениджъри на големи компании, архитекти, лекари, адвокати, политици. Една много пъстра група, която трудно може да се обобщи като лайфстал .В общи линии сахора със самочувствие, авторитетни, с необходимост и желание за добър имидж, с култура на пазаруване. Някои от тях сега се учат как се харчат пари, други все още недооценяват изискванията на имиджа, трети все още не са намерили верните магазини и места за парти и почивка, но се забелязва тенденцията все по-ясно да се дефинират. Те са хората, които градят стандарт, които провокират израстване не само на самите себе си, но и на тези, които им предлагат стоки и услуги. Най-значимата прослойка, която реално въздейства напазара и на обществото.

Как купуват: Избират най-добрите магазини и марки в резултат на добра информираност и лично набюдение на пазара. Не робуват на големите имена, защото имат свое мнение и не държат всичко да им е „вносно”, защото имат достатъчно самочувствие. Залагат повече на качеството, отколкото на външната ефектност. Купуват нови дрехи всеки сезон и имат различни тоалети за различните поводи. Склонни са да се вслушат в мнението на консултантите, защото, като всички добри специалисти, вярват, че всеки най-добре си разбира от работата.

в.„Търговски вестник“

Материал от Денил.

Любопитно

Вашият специален подарък за празниците – в LPG Лори Ан!

Published

on

Скъпи дами, най-вълшебното време от годината е почти тук! Подготовката за празниците вече кипи, но не забравяйте да отделите време и за себе си. В LPG Лори Ан сме подготвили нещо специално, което ще Ви накара да засияете – защото заслужавате най-доброто!

Само на 1 и 2 декември Ви очакват ексклузивни празнични оферти от Milesman! Това е Вашият шанс да се възползвате от първокласни процедури и да си подарите мигове на грижа и красота.

Не отлагайте – местата са ограничени! Запишете своя час още днес на телефон: 0876 76 16 77 и направете първата крачка към Вашето празнично преобразяване.

Нека празниците започнат с усмивка и блестящо самочувствие в LPG Лори Ан!

Зареди още

Любопитно

„Любовната чешма“ става на 60 години

Published

on

Днес, Държавен архив – Габрово представи снимки, запечатали едно популярно за поколения габровци място, известно като „Любовната чешма“.

Наречена е така, заради разкрития любовен мотив в композицията от фигура на момък в носия, който свири обърнал глава към „мома с цвете“, изобразена върху чешмата.

Проектът за изграждане на чешмата, със скулптурна фигура на момче с кавал, е изготвен от арх. Карл Кандулков през 1963 година, а автор на скулптурата е Младен Миладинов.

Година по-късно, през 1964 г, обектът е окончателно изграден на ул. „Чардафон“ №8 и включва стълби с площадка и декоративно озеленяване.

Снимките се съхраняват в Държавен архив – Габрово и са от 70-те и 80-те години на миналия век.

Зареди още

Любопитно

Шеф Андре Токев, редица звезди и знаменитости идват за кулинарното състезание

Published

on

Шеф Андре Токев и Ради Стамболов, заедно с колегата им от Сърбия – Филип Павлович, идват в Габрово като жури на кулинарното състезание „На върха на пламъка“. То е организирано от Професионалната гимназия по туризъм „Пенчо Семов“ и ще се проведе в събота, 16 ноември, от 10.00 часа в ресторант „Рич Тейбъл“.

Сред гостите, които ще пристигнат, за да подкрепят кулинарната надпревара са редица звезди и знаменитости. Васил Колев – българинът, трикратен световен шампион по барманство. Васко подкрепя ПГТ „Пенчо Семов“ и е познат на габровци от самото начало на формата.

„Длъжни сме да отбележим обаче едно – изпитваме респект към неговата самовзискателност и умението му сам да вдига летвата пред себе си, да се надскача всеки следващ път. Самото му участие в състезанието не зад бара, а в кухнята е нашата хвърлена ръкавица, но не за дуел, а за нов вид забава и удоволствие“, коментират организаторите на състезанието.

Друг участник е Цветомир Иванов. Завършва НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ в класа на професор Крикор Азарян, с асистенти Тодор Колев и Николай Поляков. Играе в Държавния театър в Перник, Театър „Българска армия“ и Сатиричен театър „Алеко Константинов“. Телевизионната му кариера започва в Нова телевизия, като водещ на първия сутрешен блок – „Почна се“. Участва в различни детски, кулинарни и хумористични предавания, едно от главните действащи лица е в телевизионния филм на БНТ „Корави старчета“ (2011), играе ролята на компютърен специалист във филма „Корпус за бързо реагиране“). Всички ние го познаваме от малкия екран, особено тези, които не пропускат епизод на „Семейни войни”. Често е канен за коментатор в различни предавания.

Гергана Стоянова – жената с удивителен глас и великолепно излъчване, винаги красива и вдъхновяваща, е следващото звездно попълнение. Наскоро ученици от гимназията имаха шанса да общуват с Гери и се убедиха отблизо колко интересен събеседник е тя, каква силна харизма притежава и колко много може да научат от нея.

Всички ние я свързваме с кино, театър и телевизия, а като кулинар най-малко знаем за нея, но пък сме чували за нейната майка Недка и днес чакаме с нетърпение да узнаем притежава ли Гери таланта на майка си в кухнята, и склонна ли е да ни сподели бабината рецепта за гюзлеме.

В кулинарното състезание ще се включи и кметът на Трявна Денчо Минев. През 1997 г. завършва ОУ „Проф. Пенчо Николов Райков“ в Трявна. От 1997 до 2001 г. учи в Професионална техническа гимназия „Димитър Крусев“ в град Дряново. През 2002 г. записва да учи висше образование във Великотърновският университет „Св. св. Кирил и Методий“, специалност „Право“, завършва през 2008 г. Работи като съдружник в счетоводна кантора, която се занимава с търговско и данъчно право. В едно свое интервю споделя, че родният град не е само съдба но и мисия. Съдбовен ли ще се окаже неговият избор да се занимава с политика, ще изпълни ли кметската си мисия – времето ще покаже. В „На върха на пламъка“ на 16 ноември господин Минев ще ни покаже твореца в себе си, а вероятно и любителят на кулинарното изкуство, скрит в костюма на юрист и администратор.

Почетният консул на Италия в Пловдив – Джузепе де Франческо, също ще участва в надпреварата. Трудно се разказва накратко за човек, обиколил света и изпълнил всяка спирка по пътя си със съдържание, което идва от ума, духа и вярата. Роден в Сицилия в семейство на аптекари, които не само продават, но и приготвят лекарства. Макар да отраства в тяхната среда и сред епруветки, шишенца и специфични аромати на лекарствени продукти, Джузепе не се влюбва в занаята и уверено твърди, че неговото хапче е общуването с хората. България печели много от неговия избор да дойде тук, а и после да остане, за което до голяма степен може да благодарим и на съпругата му, която е българка. Обича класическа литература, фен е на Ювентус, има богат бизнес опит, познания в икономическата сфера, а кулинарията никак не му е чужда. Виждали сме в действие като домакин в Черешката на тортата, а в състезанието ще го наблюдаваме от близо, но и по нашенски – ще го следим из късо. За това ще се грижи най-вече партньора му в кухнята.

Д-р Христо Христозов – човек с респектираща биография. Има над 20 години опит като изследовател, консултант и обучител в областта на дигитализацията на управлението на проекти, финансовото управление и контрол и управлението на риска, управление и анализ на данни в туризма и строителството. През последните години ръководи екипи за анализ на големи данни и за бенчмаркинг в областта на туризма и строителството. От 2015 г. е ръководител на проекта SMARTOURISM.BG – партньорска инициатива на ProActivePersonnel , ПроАктивни Решения, Асоциацията на училищата по ресторантьорство и хотелиерство, Катедра „География на туризма“ на СУ „Св. Климент Охридски“, Университета по архитектура, строителство и геодезия, Граждански институт и с подкрепата на Министерството на туризма, Националния борд по туризъм и БХРА. SMARTOURISM.bg е насочен към изследване на практиките и предизвикателства пред управлението нa знанието в туризма в България в следните направления: Интелигентно управление на човешките ресурси в туризма; Иновативни и креативни модели и високи технологии в доброто управление на туризма; Интелигентно управление на туристическите дестинации – регионално развитие, архитектура, екология; Интелигетно управление на сигурността в туризма.

И след всичко, казано до момента сме истински нетърпеливи да разберем, кой е той зад строгата и хладна маска на науката, лекциите, дигиталните платформи и познанията в сферата на туризма, въвлечен във вълшебния свят на кулинарията.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица